Lagerstatus

Lagerstatus i butikken og nettbutikken er det samme. Nettbutikken viser til enhver tid vårt faktiske lager. Om størrelsen du ønsker ikke finnes i nettbutikken, så finnes den heller ikke i butikken vår. Når vi har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli holdt av til deg i vårt system.

Gjennomføre handel

For å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde å gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Når du trykker "legg til handlekurv" på en vare blir varen lagt til i handlevognen. Du kan på alle skjermbilder i nettbutikken gå til handlekurven ved å trykke på "handlekurven". Her velger du om du ønsker å fortsette å handle eller gå videre til kassen. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform, leveringsadresse med mer. Du vil også se kostnaden for frakt beregnet ut i fra vekt og kolli. Etter du har klikket på "kjøp" blir du overført til Pay-Pal eller Netaxept som er den nettbaserte betalingstjenesten vi bruker.


Mer produktinfo

Vi jobber mye med å ha informasjonsrike produktbeskrivelser og koblinger mellom produktbilder og farger slik at nettbutikken virker optimal for deg som kunde.
Alle produkter skal inneholde mål, produktbilder, vasketips og produkt beskrivelse. Denne informasjonen kommer opp når du er inne på et produkt og velger farge og størrelse.

Dersom vår produktinfo ikke besvarer dine spørsmål om produkter anbefaler vi deg å kontakte oss via "kontakt oss" i menybaren øverst på nettsiden.


Hvordan finne produktet

For å hjelpe deg å finne varen du leter etter, kan du benytte søkefeltet eller bla deg gjennom kategoriene i nedtrekksmenyen som dukker opp når du trykker i søkefeltet.


Ny på Mette Møller

Du trenger ikke noen konto for å handle hos Mette Møller. Har du gjort en handel tidligere eller ønsker å opprette en konto kan du enkelt fylle inn informasjon vi trenger om deg gjennom en lettfattelig registrering i to steg. For å logge inn, hente passord eller å lage en ny bruker velg "Logg inn" fra menyen.

Gavekort

Gavekort finner du under "mer" i menybaren øverst på nettsiden. Gavekort handlet i nettbutikken kan brukes i nettbutikken eller butikkene våre, men ikke hos andre forhandlere. Gavekort handlet i butikken på Grünerløkka før 01.07.2015 kan kun benyttes i butikkene våre, ikke på nettbutikken.

Postoppkrav

Vi tilbyr for øyeblikket kun kredittkort og forhåndsbetaling.

VISA / Mastercard

Betaling med kort er trygt og enkelt igjennom vår betalingsløsning hos PayPal eller Netaxept. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og betalingen registreres hos oss. PayPal eller Netaxept samarbeider tett med VISA og Mastercard for å sørge for en rask prosessering av din kortinformasjon. Alt foregår i meget sikre former med kryptering på PayPal. Ingen får fysisk se ditt kortnummer under betalingsprosessen og vi lagrer ingen kortinformasjon etter en handel er gjort.


Fraktkostnader

Frakt er gratis med mindre du velger å få orderen tilsendt som ekspress. Pris for ekspress vil vises nederst i handlevognen når du legger inn ordre.
Vi har dessverre ikke mulighet til å dekke returporto.


Ulike fraktmåter

Vi tilbyr ulike fraktmåter. Du velger selv mellom disse i kassen når du gjør ordren. Fraktpris for de ulike alternativene vises før du bestiller, slik at du nøyaktig vet hva ordrebeløpet er.
Din bestilling sendes normalt innen 24 timer på virkedager. (Dvs. bestiller du på lørdag elIer søndag, så starter tellingen av de 24 timene på mandag som er første påfølgende virkedag.)  I salgsperioder hvor det er mange handler kan det hende vi ikke rekker å pakke og sende din bestilling før dagen etter du har lagt inn ordre. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger.  Når bestillingen er sendt, får du en e-post til adressen du har oppgitt med sendingsnummeret. Om du ikke får denne mailen kan du se etter i søppelposten din da den tidvis kan havne der. Sporingsmailen sendes når pakken er ferdig pakket, men blir ikke registrert på Posten før den er levert til postsentralen. Det kan derfor ta litt tid før din sending dukker opp i Posten sine systemer.


Support

Vi i Mette Møller er eksperter på våre egne produkter som vi selv produserer. Om du har noen spørsmål angående noen av våre produker så send oss en mail via kontaktskjemaet "Send oss en melding" og vi vil svare deg så raskt som mulig. Tips: Under hvert enkelt plagg kan du kikke på "send oss en melding" så ser vi med en gang hvilket plagg har spørsmål til.


Angrefrist

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver.
Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser og har derfor gjort denne informasjonen lett tilgjengelig på nettsiden vår. Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.
 
Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e) Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a) Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med frakt kostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 150,- til Mette Møller for behandling av saken.


Mål av plagg

Klærne designes ut ifra et standard målskjema som beskriver kroppens (og ikke plaggets) mål. Dette skjemaet finner du på hvert enkelt av produktene. Vi oppgir ikke plaggenes mål, da disse ofte forvirrer mer enn de opplyser. Vi forsøker heller å beskrive plagget så godt som mulig med tekst og bilde for å gi deg et best mulig bilde av hvordan plagget skal sitte og brukes. I produktbeskrivelsen oppgir vi som regel plaggets hele lengde. Det finnes ikke noen internasjonal standard for hva som er skandinaviske størrelser, men det antas ofte at vi er større her i nord enn lengere sør i Europa. Min erfaring er at det finnes kvinner i alle størrelser over det hele. Norske og nordiske kvinner er både store, små og midt i mellom. Designet har en forkjærlighet for en smal midje og større nederdel,  samtidig ønskes det å at hensyn til bevegeliget og komfort. Derfor brukes mye strikk, jersey og andre elastiske stoffer i plaggene.


Vasketips

Alle Mette Møller-plagg er påsydd egen vaskeetikett og må vaskes som anvist. Et plagg varer lengere om du behandler det med omhu. Om et plagg anbefales å renses, så betyr ikke nødvendigvis at materialet ikke tåler vann, men at plagget kan komme ut av fasong eller materialer brukt i plagget kan slites unødig på hverandre.

Et godt eksempel er om du vasker en kåpe i maskinen. Ofte er det en del stabiliserende innlegg mellom hovedmateriale og for som kan forskyves i maskin.   Foret er tynnere og glattere enn hovedmaterialet, og tåler ikke godt å bli kastet rundt i maskinen med det mer robuste hovedmaterialet.

Foret kan da ryke, selv om det er godt sydd og er i god kvalitet. Dette meste som er kommet ut av form kan rettes opp ved en skikkelig omgang med strykejern, men det kan være en tung jobb alt ettersom hvor erfaren du er med strykejernet. Enkelte plagg behøver ikke å vaskes så ofte.

Får du flekk, så kan det rekke fint å bare vaske bort selve flekken. Mørke farger vaskes separat. Plaggene må ikke bløtlegges eller bli liggende i maskinen etter vask. Da kan enkelte farger begyne å "blø" (flyte i hverandre). Plagg med tapede sømmer skal ikke tørketromles eller renses.

Om plagget er merket med finvask, men du får noen gjenstridige flekker eller lukt på som trenger hardere vask, så vask flekken først med Zalo eller liknende (ikke gni, men la vaskemiddelet få virke litt) og skyll det området forsiktig med meget varmt vann. Vask så hele plagget etter anvisning. Det er ikke relamasjon om et plagg behøver å strykes etter vask. Står det tydelig anbefalt, så betyr det at plagget vil se best ut om du stryker det etter vask. Bruk gjerne dampjern og stryk alltid plagget på vrangen for å unngå "gjennomslag" (dvs at sømmen på vrangen lager en stripe foran på stoffet).

Noen materialer krymper naturlig etter vask, men kommer tilbake til sin opprinnelige form ved at plagget strykes. Ullplagg tåler fint å strykes. Et ullplagg er ikke av dårlig kvalitet om dette er nødvendig etter vask. Ull er lett å forme ved bruk av dampjern. Er et plagg litt smalt, så strekk og stryk plagget i den retningen du ønsker det skal bli større. Veldig moro. En nupp er en del av en fiber som har løsnet fra tråden sin og blir til en liten kule når "noe" stadig er i kontakt med den. Dette kalles mekanisk bearbeiding. Om området i tillegg er varmt og litt fuktig, så bidrar dette til mer nupping.

En grov fiber som er hardt spunnet/strikket/vevet nupper mindre enn en løst spunnet/vevet/strikket fiber. Dette fordi fine fibre er ofte glatte og myke og dermed mister festet i tråden fortere. Nupping har derfor ikke noe med kvaliteten av garnet å gjøre, men med den tekniske utførelsen. Nupper fra en god kvalitet fjernes lett med en nuppefjerner og nupping avtar med tiden. Noen mennesker nupper mer enn andre. Det er fordi de utsondrer mer energi/varme/elekstrisitet. De får fibrene i materialet til å reise seg litt eksta slik at de er mer utsatt for å bli nupper (dette høres litt søkt ut, men er helt sant) Man bør være oppmerksom på andre ytre ting som kan forårsake nupping:  Remmen på vesken din, jakker som ikke er foret, smykker og hva du sitter på eller i. Alle trå ting som jevnt er i kontakt med plagget ditt. Et eksempel:

En kunde var misfornøyd med en kjole fordi den nuppet. Kvaliteten kjolen var laget av hadde vi god erfaring med over flere sesonger når det gjaldt nupping, så dette var litt underlig. Kjolen hadde nupper på høyre skulder og venstre hofte, resten av kjolen var fin. Det var kundens veske som var av materiale med litt grov og stikkete overflate som hadde laget nuppene. En omgang med nuppefjerner løste problemet, og kunden ville bruke en annen veske neste gang. Nuppefjerner er en god ting å ha uansett :)

Retur av produkt

Retur

Retur sendes til Mette Møller as, PB 524 Sentrum, 0105 Oslo. LEGG VED ORDRENUMMER, Legg kvitteringen som leveres med din handel eller ordrenummeret.

Returporto betales av kunden. Vi anbefaler at du sender det som sporet pakke da det er tryggest. Velger du å sende som brev, husk å skrive avsender på pakken. Velger du å sende returen uten porto vil dette trekkes fra returbeløpet inkl straffegebyret vi mottar fra posten i tillegg. Kunden vil selv stå ansvarlig for varen er i god stand ved tilbakelevering.

Det er 14 dagers full returett på netthandler, også salgsvarer. De 14 dagene regnes fra du hentet varen til den blir registrert innlevert til posten.

Vi følger vanlige vilkår i henhold til forbrukerkjøpsloven i forbindelse med retur/angrefrist.

Bytting

Ønsker du en annen vare enn den du har fått (annen størrelse, farge eller modell) returnerer varen du har mottatt og handler varen du ønsker på nytt.

Vi har dessverre ikke mulighet til å holde av varer for deg i nettbutikken.

Bytte/returnere varen i Mette Møller-butikkene

Din retur kan du også levere selv til butikkene våre i Oslo om du ønsker det.

Vi vil da opprette en nettretur fra butikken og beløpet vil bli refundert via den betalingsløsningen du brukte da du utførte netthandelen (Netaxept eller PayPal). Bytter eller handler du andre ting i butikken betales dette på vanlig vis.

Refundering av retur

Din handel vil bli refundert når vi mottar din retur i god behold.

Beløpet vil bli refundert via den betalingsløsningen du brukte da du utførte netthandelen (Netaxept eller PayPal).

Det er kunden sitt ansvar at varen er i samme stand ved retur som da den ble levert.


Mangler eller feil

Hvis det er mangler eller feil i din ordre-/levering, og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig. Svar på din ordrebekreftelse eller sendingsbekreftelse du har mottatt på e-post. Denne eposten må inneholde følgende informasjon: Ordrenummer og varenavn på varen som mangler eller har feil. Lovverket henviser til at dette gjøres "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 10 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet.

Vareutvalg

Vår nettbutikk inneholder de aller fleste varene som Mette Møller har å tilby, og hovedsakelig klær designet av Mette Møller. Tidvis vi har også tilbehør fra andre leverandører som er kjøpt inn for å komplettere vår egen kolleksjon. Er varen utsolgt i vår nettbutikk er den også trolig utsolgt i Mette Møller-butikkene.


Trygghet

Det er trygt å handle hos oss. Vi forholder oss til forbrukerkjøpsloven og gjør vårt beste for deg innenfor de rammene den setter. Vi vektlegger at du som kunde skal være fornøyd både før, under og etter din handel. Mette Møller ble etablert med eget merke i 1997 og er kjent for sine enkle, feminine klær laget for den praktisk-forfengelige hverdagskvinnen. Hun har gjennom årene blitt et godt etablert merke, som forhandles via andre butikker i Norge. Nettbutikken ble startet i 2006.

Personopplysninger

Våre kunder er opptatt av at mettemoller.no håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen.
 
Kortnummer eller annen kortinformasjon oppbevares ikke av Mette Møller. Vi samler inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging. Vi bruker og krever en cookie for å kunne registrere deg og gjennomføre en bestilling. (Det er mulig å se på produkter uten å bruke cookies.) Vi forsøker dessuten å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du kommer tilbake; denne kan slettes ved å logge ut fra kontoen din. Vi tilbyr en e-postlist for å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man får dette ved å påmelde seg vårt nyhetsbrev eller gjennomføring av en handel (kan krysses bort). Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene fra "Kundeservice". Vi selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.


Kontakt oss

Lurer du på noe i forbindelse med nettbutikken, butikken, reklamasjon, returer, plagg eller liknende, så kontakt oss på:
butikk@mettemoller.no
tlf: 0047 47145816

Har du spørsmål som i forbindelse med design, drift, IT eller administrasjon så kontakt:
Mette Møller as, Postboks 524 Sentrum,0105 Oslo
Att. design: Mette Møller/ mette@mettemoller.no tlf: 0047 95031461
Att. IT: Olav Christian Botterli / olav@mettemoller.no tlf: 0047 92461180

Hvor befinner vi oss

Butikk:
Dronningensgate 15 (i bakgården til Posthallen med inngang fra Prinsens gate), 0105 Oslo
butikk@mettemoller.no

Mette Møller AS:
Postboks 524 Sentrum, 0105 Oslo
Att. design: Mette Møller/ mette@mettemoller.no tlf: 0047 95031461
Att. IT: Olav Christian Botterli / olav@mettemoller.no tlf: 0047 92461180


Informasjon om selskapet

Mette Møller AS er ett norsk aksjeselskap som designer, produserer og selger merket. Firmaet eies av Mette Møller/designer og Olav Christian Botterli/IT ansvarlig.
Firmaet står for utvikingen og drift av merket Mette Møller. Design og utvikling av merket har sin base i Norge, mens all produksjon foregår i Litauen. Mette Møller ble først etablert som Klær Uten Like/Mette Møller i 1997, men skiftet selskapsform i 2009 og ble Mette Møller AS. Designet er kjent for sine enkle, feminine klær laget for den praktisk-forfengelige hverdagskvinnen. Merket har gjennom de siste 13 årene blitt godt etablert og forhandles via andre butikker i hele Norge samt periodevis i Sverige, Danmark, Irland, Usa, Spania og Italia. Nettbutikken ble startet i 2006 og merket har to helt egne Mette Møller-butikker i Oslo.
Designeren er flere ganger i perioden 2001 til 2004 blitt nominert til designprisen Nåløyet og beste designer under Norwegian Fashion Awards.